logo iwama

گزارش گردهمایی پاییزۀ ۱۳۹۷ در بخش آقایان

گردهمایی پاییزهٔ سازمان بین‌المللی ایواما شینشین آیکیدو و مؤسسۀ فرهنگی ورزشی مدرسۀ آیکیدو در بخش آقایان که برای روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۲۲:۰۰ برنامه‌ریزی گردیده بود با حضور استاد محمد عربسرخی، تنها نماینده و مرجع سازمان بین‌المللی «ایواما شینشین آیکی شورِن کای» و بنیان‌گذار و رئیس «آیکیدوی سنتی ایواما» در ایران رأس ساعت مقرر آغاز گردید. گفتنی‌است، ساعتی قبل از ورود استاد عرب‌سرخی و شروع مراسم، هنرجویان ثبت‌نام‌نموده، در مکان برگزاری گردهمایی حضور پیدا کرده و به نظافت، آماده سازی محل تمرین و گرم‌ کردن خود پرداخته بودند.

بخش اول که به فنون سلاح اختصاص داشت با اجرای مراسم ابتدایی توسط استاد محمد عربسرخی، به صورت رسمی آغاز گردید. با توجه به اهمیت ضربات پایهٔ شمشیر، استاد عرب‌سرخی ابتدای این بخش تمرینی را به مرور «ایچی ‌نو سوبوری» (ضربهٔ اول) اختصاص داد و پیرو آن این ضربه را در حالت «زنگو گیری» (برش دو جهت جلو و پشت)، «شیهو گیری» (برش چهار جهت) و «هاپو گیری» (برش هشت جهت) آموزش داده و پس از اجرای هنرجویان، مجدداً رفع اشکال نمود.

پس از آن استاد عربسرخی بیشتر زمان بخش اول که باقی‌مانده بود را به آموزش چند تکنیک دو نفره از حالت «کن دوری» (خلع‌سلاح شمشیر) پرداخت که در هر یک از این فنون با آموزش دقیق و و نمایش موبه‌موی نکات آنها هنرجویان را به تمرین و اجرای مستمر و صحیح آنها فرا می‌خواند

تا این بخش با اعلام او به پایان رسید و هنرجویان ۱۰دقیقه به استراحت پرداختند.

پس از زمان استراحت، بخش دوم که مربوط به فنون دست خالی بود با ورود مجدد استاد عربسرخی به محل تمرین آغاز گردید. وی ابتدای این بخش را به پاسخ‌گویی به سؤالات و مشکلات فنی هنرجویان در شُرف آزمون و نمایش آن فنون اختصاص داد. سپس در ادامهٔ این بخش دو تکنیک «شومن اوچی ایریمی ناگه» (ضربهٔ روبرو و پرتاب با ورود) و «شومن اوچی کوته گایشی» (ضربهٔ روبرو و برگرداندن پشت مچ) با جزئیات کامل آن توسط استاد عربسرخی آموزش داده شد و هنرجویان به تمرین و یادگیری آن پرداختند که عنوان نکات ریز در هر مرحله از اجرای این دو تکنیک توسط استاد برای هنرجویان بسیار دقت برانگیز بود که می‌بایست برای فراگیری هرکدام از آن نکات در آینده بسیار زمان صرف کنند.

گردهمایی در بخش دوم، در ساعت ۲۰:۳۰ با انجام مراسم پایانی، گرفتن عکس جمعی هنرجویان حاضر به همراه استاد عربسرخی و نظافت مکان تمرین به انتهای خود رفت و هنرجویان فضا را برای آخرین بخش که دورهم‌نشینی و صرف غذا و گفتگو بود مهیا کردند که در اثنا آن در مورد برخی موارد مربوط به آیکیدو، آیکیدوی سنتی، فنون، …. و دیگر موارد گوناگون گفتگو و تبادل نظر شد و همگی در این گفتگو شرکت کرده و شب خوبی را توأم با صرف غذا سپری کردند.

سرانجام این گردهمایی نیز رأس ساعت مقرر یعنی ۲۲ با همکاری هنرجویان در جمع کردن وسایل مهمانی و مرتب کردن آکادمی به پایان رسید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و مطالب