logo iwama

گزارش گردهمایی زمستانهٔ ۱۳۹۶ در بخش بانوان

طبق برنامهٔ از پیش اعلام شده، گردهمایی زمستانهٔ بخش بانوان مؤسسهٔ فرهنگی ورزشی مدرسهٔ آیکیدو و سازمان بین‌المللی ایواما شینشین آیکیدو در ایران، روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ در آکادمی تخصصی ایواما آیکیدو برگزار گردید.
این گردهمایی پس از ورود استاد مرسدهٔ تهامی و شروع کلاس به صورت رسمی، ‌با نظارت استاد محمد عربسرخی در ساعت ۱۶:۳۰ آغاز گشت.

در ابتدای بخش اول، حالت صحیح گارد گرفتن همراه با شمشیر آموزش داده شد و رفع اشکال گشت. سپس ضربات شمشیر هنرجویان، به خصوص هنرجویان متفاضی شرکت در آزمون زمستانه، مورد بررسی قرار گرفت و مدتی را صرف تمرین این ضربات کردند.
در انتهای این بخش چند تن از هنرجویان، فنون «کِن دُوری» (گرفتن شمشیر)، «جُو دُوری» (گرفتن چوب) را به صورت «جیو وازا» (فنون آزاد) اجرا نمودند.

در بخش دوم که تمرکز بر روی «کیهُون نُو وازا» (فنون پایه) بود پس از ۱۵ دقیقه استراحت از بخش اول آغاز گشت. در این بخش، ابتدا تمام هنرجویان به صورت عمومی فنون پایه را اجرا نمودند و سپس تک‌به‌تک بخشی از آن تکنیک‌ها را نمایش دادند. پس از رفع اشکال توسط استاد، دوباره دقایقی را صرف تمرین آن فنون کردند.
در آخر، در قسمت تکنیک‌های دو نفره، تکنیک «تای نُو هِنکا» (تغییرات بدن) را به دو صورت «کیهُون» (پایه) و «کی نُو ناگاره» (در جریان انرژی) و «موروته دُوری کوکیو ناگه» (گرفته شدن یک دست به‌صورت دو دستی و پرتاب با تنفس) را اجرا نمودند.
سرانجام این گردهمایی در ساعت ۲۰:۰۰ ‌پس از عکس‌برداری و‌ نظافت به پایان رسید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و مطالب