logo iwama

گزارش گردهمایی پاییزهٔ ۱۳۹۶ در بخش آقایان

طبق اعلام قبلی، روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۲۰:۳۰ گردهمایی و استاژ رفع اشکال آزمون پاییزهٔ آقایان در آکادمی تخصصی ایواما آیکیدو برگزار گشت و در امتداد آن برنامهٔ مهمانی و صرف شام در همان محل تا ساعت ۲۳ برقرار بود.

هنرجویان ثبت نام نموده جهت شرکت در گردهمایی، تا نیم ساعت قبل از شروع مراسم، در محل برگزاری آن حاضر شده و به مرتب‌سازی‌، نظافت و آماده ساختن محل تمرین پرداخته‌بودند. در ادامه تمامی هنرجویان به سرپرستی یکی از مربیان به گرم کردن عضلات و مفاصل خود مشغول گشته و سپس با نشستن در صف‌ منتظر ورود استاد و شروع گردهمایی به صورت رسمی شدند.
با توجه به نزدیکی گردهمایی با برگزاری آزمون‌های رده‌ای ایواما آیکیدو و دان فدراسیونی، پس از ورود استاد عرب‌سرخی و انجام مراسم آغازین، کلاس اول که مربوط به فنون با سلاح می‌شد، نخست با پاسخ به سؤولات هنرجویان دنبال گردید که در پی آن تمامی شرکت‌کنندگان به تمرین فنون مطرح شده اقدام نمودند. بخش اول با تمرین تعدادی از ضربات پایه‌ای چوب و آموزش دفاع‌های همراه با رد کردن (بارای) چوب در مقابل حملات چوب و شمشیر (جُو تای جُو و کِن تای جُو) پایان یافت.
پس از استراحتی کوتاه و چند دقیقه‌ای، در بخش دوم گردهمایی که برای فنون بدون سلاح برنامه‌ریزی و قرار بر پیگیری بود، استاد عرب‌سرخی همانند بخش قبل در ابتدا به سؤوالات فنی مطرح شده توسط متقاضیان آزمون‌ها و هنرجویان پرداختند. که از جملهٔ آن فنون می‌توان به: تکنیک ایکّیُو از حالت‌های حملهٔ مشت (تسوکی) و گرفته شدن سینه(مونا دُری) اشاره کرد که استاد با نشان دادن آنها و توضیح جزئیاتشان همگان را به انجام آن فنون فراخواند. سپس بر همین منوال به چند تکنیک دیگر از حالت «هانمی هانداچی»، چند حالت «کُوشی‌ناگِه»، «نیکیُو» و … اشاره نمود که پیرو نمایش نکات آنها، هنرجویان نیز به اجرا و تمرین هر یک از فنون می‌پرداختند. این بخش در ساعت ۲۰:۳۰ اتمام یافت و هنرجویان نیز پس از گرفته‌شدن عکس دسته‌جمعی و نظافت پایان کلاس، محل تمرین را برای بخش مهمانی آماده ساختند.
مهمانی از ساعت ۲۱ با حضور استاد عرب‌سرخی و همراهی تعدادی از هنرجویان برقرار بود. طی صرف شام هر یک از هنرجویان به صبحت در مورد تجارب، دیدگاه و دستاورد خود از آیکیدو پرداختند. استاد نیز با ارائهٔ مطالبی در پایان صحبت‌ها به نکات مهمی در ارتباط با فلسفهٔ آیکیدوی اصیل و نگرش استاد بزرگ در خلق آیکیدو و تفاوت‌های ساختاری آیکیدوی سنتی ایواما به عنوان یک مکتب و رشته نه سبک، با دیگر سبک‌های آیکیدو اقدام نمود که تا ساعت ۲۳ به طول انجامید و سپس با نظافت مجدد و مرتب‌سازی آن مکان به پایان رسید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و مطالب