logo iwama

گزارش کلاس مربیگری عملی درجهٔ۳

کلاس مربیگری عملی درجهٔ۳ فدراسیونی ایواما شینشین آیکیدو مطابق با برنامهٔ از پیش اعلام شده، روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۹/۲۴ از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۱:۰۰ توسط رئیس آن، استاد محمد عرب‌سرخی و با حضور آقای مهدی یوسفی به عنوان ناظر از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی در محل آکادمی تخصصی ایواما آیکیدو واقع در مدرسهٔ آیکیدو برگزار گردید.

در این دوره، استاد عرب‌سرخی پس از انجام مراسم آغازین و چینکُن (آرامش روح)، به شرکت‌کنندگان در این دوره، ضربات ۱ تا ۷ شمشیر را آموزش داد و رفع اشکال نمود و نکات آنها را تک به تک همراه با توضیحات کامل و موشکافانه برای آنها بیان نمود.
پس از آن، حرکات هریک از دسته‌های حرکات پایهٔ چوب را یک به یک مورد واکاوی قرار داد و از هر دسته، حرکت یا حرکاتی را که اکثریت هنرجویان در آن مشکل داشتند اجرا و‌ رفع اشکال نمود.
این بخش از آموزش‌ها که معطوف بر حرکات پایهٔ سلاح‌های شمشیر و چوب بود در ساعت ۹:۴۵ پایان پذیرفت و پس از اندکی استراحت، بخش دوم آغاز گردید.

در بخش دوم که آموزش‌ها متمرکز بر روی تکنیک‌های دست‌ خالی بود، تکنیک اصلی و پر اهمیت در شیوهٔ آیکیدوی سنتی ایواما، یعنی «تای نُو هِنکا»، توسط استاد عرب‌سرخی آموزش داده شد و‌ در مدت ‌زمانی که وقت برای تمرین آن لحاظ گردید رفع اشکال نیز صورت پذیرفت.
در ادامه، توضیحاتی در خصوص ایواما شینشین آیکیدو و فلسفه، هدف و استفادهٔ آن در کلیهٔ بخش‌های زندگی، توسط استاد عرب‌سرخی بیان گشت.
آخرین بخش از این دوره کلاس مربیگری عملی، سؤال مهم و چالش‌برانگیزی از جانب استاد بود که وی با طرح نمودن آن سؤال تفکر همگان را تحریک کرد و آن این بود: «چگونه به یک شخص فلج و ناتوان جسمی می‌توان آموزش آیکیدو داد؟». پس از آن هریک از شرکت‌کنندگان با توجه به دانش، آگاهی، تجارب و اعتقاد خود، نظراتشان را اظهار داشتند. بعد از اتمام پاسخ افراد، استاد عرب‌سرخی توضیحات پایانی را در آن مورد بیان کرده و مطالب را جمع‌بندی نمود.
در نهایت این کلاس پس از انجام مراسم پایانی، عکس‌برداری، خروج استاد محمد عرب‌سرخی و آقای مهدی یوسف، و نظافت سالن توسط شرکت‌کنندگان اولین دورهٔ کلاس عملی مربیگری ایواما شینشین آیکیدو، در ساعت ۱۱:۰۰ خاتمه پذیرفت.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و مطالب