logo iwama

گزارش آزمون پاییزۀ ۱۴۰۱

آزمون پاییزۀ ارتقای ردۀ زیر کمربند مشکی سازمان بین‌المللی ایواما شینشین آیکیدو و مؤسسه فرهنگی ورزشی مدرسه آیکیدو ایرانیان که از روز شنبه مورخ ۲۶/۰۶/۱۴۰۱ تا روز سه‌شنبه ۲۹/۰۹/۱۴۰۱ برنامه‌ریزی گردیده بود، با توجه به هم‌رده بودن اعضای ثبت‌نامی در بخش آقایان، آزمون آنها فقط در روز شنبه و برای بانوان در روز سه‌شنبه برگزار گردید.

هنرجویان نیم‌ساعت قبل از شروع آزمون در محل آکادمی تخصصی ایواما آیکیدو حضور به‌هم رسانده و بعد از تعویض لباس و نرمش، با نشستن در کنار سلاح‌های خود آماده‌ی حضور استاد شدند‌.

گفتنی‌است که آزمون این دوره، در بخش بانوان توسط استاد فاطمه کمالی مسؤول کمیتۀ‌ بانوان زیر نظر استاد محمدحسن جعفری دولابی مسؤول کمیته آزمون، برگزار گردید. این آزمون در ساعت ۱۵ با حضور ۴شرکت‌کننده، آغاز گردید که ۱نفر از آنها کیو۷ و ۳نفر دیگر کیو۶ بودند. آزمون‌دهندگان کیو۶ در بخش‌های مختلف خوب ظاهر نشدند و در بخش استقامت نیز عملکرد رضایت بخشی را به نمایش نگذاشتند. حتی یکی از آنها بدلیل داشتن ناراحتی فیزیکی مختصری، با اطلاع دادن قبلی به مسؤول مربوطه، از اجرای قسمت عمدۀ بخش استقامت سر باز زد.

آزمون آقایان نیز توسط استاد محمدحسن جعفری دولابی مسؤول کمیتۀ مربوطه و استاد آرش بابایی مسؤول کمیتۀ مربیان رأس ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد. برای این دوره ۸نفر ثبت نام کرده بودند که ۱نفر از آنها غایب بود و ۱نفر دیگر هم به دلیل نقص مدارک قابل ارائه در روز مذکور، مجوز شرکت را دریافت نکرده بود و آزمون این روز فقط با ۶ شرکت‌کننده در رده کیو۸ برگزار شد.

در این آزمون که ۲ نفر از ۶ نفر، بزرگسال و دیگر افراد نوجوان بودند، آزمون به صورت هماهنگ اخذ شد و تمامی ایشان بیشترین تلاش خود را کردند تا پرسش‌ها و فنون خواسته‌شده را به بهترین نحو ممکن به اجرا گذاشته و در بخش استقامت نیز تمام همت خود را در جهت اجرای تمام و کمال حرکات نشان‌دهنده آمادگی جسمانی به کار بستند.

طبق روال همیشه، بعد از اتمام آزمون‌ها، نظافت و مرتب‌سازی «دُوجو» (محل تمرین) توسط هنرجویان صورت پذیرفت.

با توجه به تعداد کم آزمون‌دهندگان در هر دو بخش بانوان و آقایان این دوره، به نظر می‌رسید که عملکرد آقایان به نسبت خوب بوده، اما در بخش بانوان، از دید آزمون‌گیرندگان، عملکرد افراد مورد رضایت چندان واقع نشد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و مطالب