logo iwama

گزارش گردهمایی تابستانۀ ۱۴۰۱ در بخش آقایان

گردهمایی تابستانۀ سازمان بین‌المللی ایواما شینشین آیکیدو در ایران و مؤسسۀ فرهنگی ورزشی مدرسۀ آیکیدو ایرانیان در بخش آقایان که برای روز چهارشنبه مورخ  ۱۶/۰۶/۱۴۰۱ از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲:۰۰ برنامه‌ریزی گردیده‌بود با حضور استاد محمد عربسرخی، تنها نماینده و مرجع سازمان بین‌المللی «ایواما شینشین آیکی شورِن کای» و بنیان‌گذار و رئیس «آیکیدوی سنتی ایواما» در ایران رأس ساعت مقرر آغاز گردید. گفتنی‌است، ساعتی قبل از ورود استاد عرب‌سرخی و شروع مراسم، هنرجویان ثبت‌نام‌نموده، در مکان برگزاری گردهمایی حضور پیدا کرده و به نظافت، آماده سازی محل تمرین و گرم‌ کردن خود پرداخته بودند.

بخش اول که به «بوکی وازا» (فنون سلاح)، اختصاص داشت با اجرای مراسم ابتدایی توسط استاد عرب‌سرخی، به صورت رسمی آغاز گردید. با توجه به اهمیت ضربات «کِن نُو کیهوُن» (پایۀ شمشیر)، استاد ابتدای این بخش تمرینی را به مرور «ایچی ‌نُو کِن سوبوری» (ضربۀ اول شمشیر) اختصاص داد و پیرو آن این ضربه را در حالت «شیکُو داچی» (نشست زین‌اسبی)، آموزش داده و پس از اجرای هنرجویان، مجدداً رفع اشکال نمود.

سپس تکنیک‌هایی از «کِن نو آواسه» (هماهنگی شمشیر) را به نمایش گذاشته و بعد از تمرین و رفع اشکال هنرجویان توسط وی، بخش اول را به پایان رسانید.

پس از زمان استراحت، بخش دوم که مربوط به «تای جوتسو» (فنون دست‌خالی) بود، ساعت ۱۹ با ورود مجدد استاد عرب‌سرخی به محل تمرین آغاز گردید. وی بیشتر زمان این بخش را به پاسخ‌گویی به سؤال و مشکل فنی یکی از هنرجویان کیو۸ که در شُرف آزمون بود اختصاص داد و پس از نمایش این تکنیک که «مُورُوتِه دُوری کُوکیو ناگِه» (گرفتن یک دست با دو دست و پرتاب با تنفس) نام داشت، به هنرجویان فرصت تمرین این فن را داده و رفع اشکال کرد.

در ادامه این بخش، دو نفر از هنرجویان تکنیک‌های خود را به صورت «جیو‌ وازا» (فنون آزاد) به نمایش گذاشتند و استاد عرب‌سرخی نیز در پایان، نکات لازم را به آنها گوش‌زد کرده و به رفع اشکال مختصری از آن فنون، پرداخت.

در ساعت ۲۰:۱۵، بخش دوم گردهمایی خاتمه یافت. پس از انجام مراسم پایانی و گرفتن عکس جمعی شرکت‌کنندگان به همراه استاد عرب‌سرخی، هنرجویان فضا را برای آخرین بخش که دورهم‌نشینی و صرف غذا و گفتگو بود مهیا کردند که در اثناء آن در مورد برخی موارد مربوط به آیکیدو، تجارب استاد از ژاپن، مراسم رایج پس از اتمام سمینارها و مهمانی‌های بین‌المللی با حضور استاد سایتو و دیگر مسائل گوناگون نیز گفتگو شد و همگان شب خوبی را توأم با صرف غذا سپری کردند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و مطالب