logo iwama

گزارش گردهمایی بهارۀ ۱۳۹۵ در بخش آقایان

گردهمایی و کلاس ویژهٔ رفع اشکال بهارهٔ ۱۳۹۵ در بخش آقایان، روز چهارشنبه ۱۹خردادماه در آکادمی تخصصی ایواما آیکیدو برگزار گردید. هنرجویانی که ثبت نام نموده بودند از نیم ساعت قبل از شروع مراسم یعنی ۱۷:۳۰ در محل آکادمی حضور پیدا کرده و پس از تعویض لباس و آماده‌سازی کلاس، به نرمش و گرم‌کردن پرداختند. گردهمایی به صورت رسمی و با ورود استاد محمد عرب‌سرخی به کلاس در ساعت ۱۸ آغاز گشت.

پس از انجام مراسم آغازین و در ابتدای بخش اول که مربوط به فنون سلاح (بوکی وازا) می‌شد، استاد عرب‌سرخی به سؤالات هنرجویانی که قصد شرکت در آزمون را داشتند پاسخ گفت و در این راستا ضربات شمارهٔ ۶ و ۷ شمشیر را نیز نشان داده و رفع اشکال نمود. در ادامه و قبل از رفع اشکال ضربات چوب، استاد عرب‌سرخی آواسه‌های ۵ تا ۷ شمشیر که توسط دو نفر از هنرجویان ردهٔ مشکی اجرا گردید را هم تصحیح نمود.

در بخش دوم گردهمایی که مربوط به تکنیک‌های دست خالی(تای جوتسو) می‌شد، استاد عرب‌سرخی به رفع اشکال و پاسخ به سؤالات هنرجویان اقدام کرد. از جمله تکنیک‌های اجرا شده می‌توان به شومن اوچی نیکیو، شومن اوچی سانکیو، ریوته دوری ککیو ناگه، ریو کاتا دوری ککیو ناگه به همراه فنون ایریمی ناگه، کوشی ناگه، شیهو ناگه و ککیو ناگه از حالت اوشیرو ریو کاتا دوری اشاره نمود. این بخش پس از اجرای تکنیک سوواری وازا ریوته دوری ککیو هو و در ساعت ۲۰:۴۵ به پایان رسید.
در پایان گردهمایی بهاره، پس از عکسبرداری و نظافت یک‌ربعه، برنامه میهمانی از ساعت ۲۱برقرار گشت و تا ساعت ۲۳ نیز ادامه یافت.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و مطالب