شماره جلسه:
۲۱
تاریخ و زمان جلسه:
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ از ساعت۱۸:۰۰ تا ساعت ۱۹:۳۰
مکان جلسه:
مؤسسه فرهنگی ورزشی مدرسه آیکیدو ایرانیان (دفتر آکادمی تخصصی ایواما آیکیدو)
موضوع جلسه:
در خصوص بررسی چگونگی فعالیتهای سهماههٔ منتهی به اسفندماه مسؤولان سازمان و مؤسسه و ارزیابی فعالیتهای یکسالۀ ایشان، تودیع برخی مسؤولان، هماهنگیهای لازم جهت ادامهٔ فعالیتهای آتی بهصورت منسجمتر و بهینه، رسیدگی به روند فعالیت ارشدها و همچنین طرح و برنامهریزی جنبی برای سال جدید
برگزارکنندگان جلسه:
استاد محمد عربسرخی (رئیس سازمان در ایران و مدیر مؤسسه)
رئیس جلسه:
استاد محمد عربسرخی (رئیس سازمان در ایران و مدیر مؤسسه)
خواندهشدگان جلسه:
۱- فاطمه کمالی (مسؤول کمیته بانوان): حاضر
۲- فاطمه کمالی (مسؤول کمیته روابطعمومی): حاضر
۳- علیرضا بدیرزاده (مسؤول کمیته آموزش): غایب
۴- سعید فصیحی (مسؤول کمیتۀ بازرسی): غایب
۵- محمدحسن جعفری دولابی (مسؤول کمیتۀ آزمون): حاضر
۶- آرش بابایی (مسؤول کمیتهمربیان):حاضر
۷- علیمهدی شمس اشراق (مسؤول واحد فرهنگی): غایب
۸- جواد نجفی (مسؤول واحد رایانه): غایب (غیر موجه)
۹- حامد خورشیدخانی (مسؤول دفتر رئیس): حاضر
۱۰- فربد فریدی (مسؤول کمیته پژوهش): غایب
۱۱- ستایش صحفی (عضو روابط عمومی): حاضر
مطالب طرحشده:
روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۵، جلسۀ مسؤولان اداری و ارشدهای سازمان بینالمللی ایواما شینشین آیکیدو در ایران و مؤسسه فرهنگی ورزشی آیکیدو ایرانیان با حضور استاد محمد عربسرخی رئیس سازمان و مدیر مؤسسه برگزار گردید.
قبل از شروع جلسه، مسؤولان اداری گزارش عملکرد سه ماهۀ خود را به استاد عربسرخی تحویل دادند و پس از آن جلسه آغاز گشت.
وی در ابتدا، از زحمات و خدمات مسؤولان و ارشدهایی که در این یکسال همت کرده و فعالیت شایان و بیدریغی انجام دادند کمال تشکر و سپاسگزاری خود را اعلام داشت. پس از تشکرهای ابتدایی، با بیان نکات و نقطهنظرات منتقدانه و عنوان نمودن گلایهمندیها از ضعف عملکرد بعضی مسؤولان و ارشدها در بخشهای مختلف و مطرح نمودن برخی از آن موارد، خواستار اصلاح عملکردها در کوتاهترین زمان ممکن شد.
یکی از مسؤولان، انتقادی با این موضوع بیان کرد که جذب هنرجو در مجموعه کم است و دلیل آن را وجود قوانین سختگیرانه خواند. استاد نیز با تاکید بر اینکه به دفعات در جلسات، به این موضوع پاسخ گفته، خاطر نشان کرد که در این مجموعه، یک شیوۀ سنتی و سخت کار میشود اما این دلیل محکمی برای تعداد کم هنرجویان ثبتنامی نیست چرا که جاذبههای این رشته و این مجموعه به قدری بالا هست که دشواری کار را تلطیف بخشد و کم بودن هنرجویان مبتنی برعلتهای دیگری نظیر شرایط اقتصادی، نبود مسابقه در این رشته و مهم تر از همه کمکاری ارشدهاست زیرا آنها میبایست با انجام قوی تکنیکهای خود، هنرجویان رده پایین را نسبت به آیندۀ این رشته مشتاق کنند. ضمن اینکه آنها در جایگاه الگو، باید نسبت به رفتار و عملکرد خود هوشیار و دقیق باشند.
با توجه به تأکیدهای همیشگی استاد مبنی بر اینکه اگر مسؤول یا ارشدی بر کاری تأکید میکند اول خود او میبایست در انجام آن بیش از دیگران دقت ورزد؛ لذا علت اشکالات و بینظمیهای اعضا و هنرجویان را کمکاری و عدم دقت آن مسؤولان یا ارشدها عنوان نمود و از آنها مجدانه خواست تا در ابتدا مترصد اصلاح خود گردند و تغییر را از خود آغاز کنند.
استاد در پاسخ یکی از مسؤولان که پیشنهاد کرد بدلیل تعداد کم هنرجویان باید با آنها سازش بیشتری شود، گفت که سازوکار و فرایند کار ما بر مبنا و اساس محکمی پیریزی شده و ضرورتی ندارد برای کم بودن تعداد افراد، روند را زیر سوال ببریم.
وی در ادامه عنوان کرد: روشن است که مجموعه برای مفهوم خانوادهٔ آیکیدو احترام قائل است، اما این در رفتار و گفتار اعضا احساس نمیشود چراکه در خانواده، محاسبهگری جایگاهی ندارد و سازوکار خانواده، مبتنی بر علاقۀ قلبی است. وی بار دیگر اظهار داشت که باید کار ما جهاد گونه باشد و مفهوم جهد را از خود گذشتگی و فداکاری خواند.
در پاسخ یکی از مسؤولان که تحقیر را مشمئز کننده خواند، گفت: تحقیر و توهین، با انتقاد سازنده برای از بین بردن منیت و غرور فرد، دو مقولۀ جدا تلقی میشود. مشهود است که برای ساختن و یافتن شخصیت حقیقی، فرد باید از ادعاهای کاذب درباره خود رهایی پیدا کند و ناپاکی را از رفتار خویش، بزداید. تندی و انتقادی که در اصل، به منیت و غرور کاذب شخص ایراد میگیرد، مسبب کمال و ارتقای روحی و شخصیتی است البته به شرطی که فرد هوشیارانه عمل کند و خود را اصلاح کند به تعبیری خود شکن که آینه شکستن خطاست.
استاد عربسرخی در ادامه، با بیان اینکه این سختگیریها، برای تصحیح اشتباهات به این منجر میشود که فرد در مقابل اساتید برتر عملکرد بهتری داشته باشد، اذعان کرد که اگر در این مجموعۀ کوچکتر و ملی، فرد اشتباهاتش را تصحیح نکند، در یک مجموعۀ بین المللی با رنج و مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد. بنابراین تربیت و جدی بودن برای مصلحت شخص، از ملزومات کار است.
جلسه بعدی:
خرداد ۱۴۰۲
ارزیابی عملکردها:
ارزیابی عملکردها در سهماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ از نظر مدیریت به شرح ذیل میباشد:
فاطمه کمالی (مسؤول کمیته بانوان): متوسط
فاطمه کمالی (مسؤول کمیته روابطعمومی): متوسط
علیرضا بدیرزاده (مسؤول کمیته آموزش): ضعیف
سعید فصیحی (مسؤول کمیتۀ بازرسی): ضعیف
محمدحسن جعفری دولابی (مسؤول کمیتۀ آزمون): ضعیف
آرش بابایی (مسؤول کمیتۀ مربیان): مشروط
علیمهدی شمس اشراق (مسؤول واحد فرهنگی): مشروط
جواد نجفی (مسؤول واحد رایانه): ضعیف
فربد فریدی (مسؤول کمیته پژوهش): خوب
ستایش صحفی (عضو روابط عمومی): خوب
(ترتیب ارزشمندی عملکردها، شامل: ممتاز، عالی، خوب، متوسط و مشروط میباشد و عدم ارائه گزارش عملکرد و یا نداشتن عملکرد مفید در بازه زمانی مشخص شده، ضعیف قلمداد خواهد شد.)